به وب سایت رسمی بیمارستان بنت الهدی خوش آمدید

آدرس : مشهد - خیابان بهار - جنب پمپ بنزین
  تماس : 5 - 38590051 - 51(0) 98+

سیاستهای کلان 2

سیاستهای کلان بیمارستان بنت الهدی

 

ردیف سیاستهای اصلی ذینفعان کلیدی هدف کلان هدف اختصاصی استراتژی
1 رسیدگی بموقع و شفاف به شکایات،انتقادات، پیشنهادات مراجعین با استفاده از روش های حضوری، کتبی،تلفنی(تلفن مستقیم مدیر عامل در تمام ساعات شبانه روز) بمنظور برقراری ارتباط مستمر با مراجعین و استفاده از بازخوردهای آنها در ارتقاء خدمات پزشکان، کارکنان، بیماران، همراهان، G3 O2 S1
 2 پیگیری پس از ترخیص بیماران بمنظور آگاهی از وضعیت بهبودی و نحوه ی ارائه خدمات در بیمارستان

پزشکان، کارکنان،

بیماران

G1

G3

O15

O1 

S1

S1 

تامین تسهیلات نسبی جهت حضور یک نفر همراهی در کنار بیمار پزشکان، بیماران، همراهان G3 O2 S1
ایجاد امکانات رفاهی نظیر استفاده از فروشگاه تعاونی مصرف، مسکن ، صندوق رفاه، پرداخت وام، هدیه ازدواج،هدیه نوزاد، پرداخت کمک هزینه فوت بازماندگان، اجاره سالن ورزشی ،توافق با مراکز رفاهی نظیر سینما و هتل  و … بمنظور افزایش انگیزه کارکنان و حس تعلق سازمانی کارکنان G3 O3 S1
5 رعایت تعرفه های ابلاغی هیئت دولت بیماران، سازمان های بیمه گر G3 O2 S1
ایجاد تعامل مستقیم وسازنده با سازمانهای بیمه گر بمنظور تحقق کامل درآمدها و جلوگیری از کسورات سازمانهای بیمه گر، امور مالی G4 O2 S1
ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه های پایه و تکمیلی بر اساس تفاهم نامه مرتبط سازمانهای بیمه گر G4  O1 S1
8 رعایت منشور حقوق بیماران و کارکنان پزشکان،کارکنان،

بیماران 

G3

G3

O2

O3

S1

S1

شرکت در کنفرانس های داخلی و خارجی و اخذ گواهی PATIENT SAFETY مدیران،کارکنان G1 O6 S1
10 تصمیم گیری مبتنی بر خرد جمعی و استفاده از نظرات و پیشنهادات کارکنان، بیماران و مراجعین در کمیته های بیمارستان پزشکان،کارکنان،

بیماران

G1 O2 S3
11 تامین و به روز رسانی تجهیزات پزشکی و غیر پزشکی پزشکان،کارکنان،

بیماران

G1 O12 S1
12 ارائه خدمات مراقبتی و درمانی با کیفیت و ایمن بر اساس استاندارد های وزارت بهداشت با رویکرد اعتباربخشی ملی ایران پزشکان،کارکنان،

بیماران

G1

G1

O2-O14

O8

S1

S1

13 خرید دارو مبتنی بر نظام دارویی داروخانه، شرکت های دارویی تامین کنندگان اقلام مصرفی و تدارکاتی G1 O2 S4
14 اجرای استاندارد های ایمنی بیماران G2 O4 S1
15 توسعه فضای فیزیکی مبتنی بر استاندارد ها پزشکان،بیماران، کارکنان G1 O1 S1
16 تعهد به بهبود مستمرکیفیت و ارتقای ایمنی خدمات از طریق پایش و سنجش های دوره ای پزشکان، کارکنان،بیماران G1

G1

O2

O5

S5

S1

17 ترویج فرهنگ گزارش دهی وقایع ناخواسته با بسترسازی مناسب بمنظور پیشگیری از وقوع مجدد آن ها معاونت درمان دانشگاه (ایمنی بیمار)، کارکنان،بیماران G2 O4 S5
18 ترویج فرهنگ ایمنی بیمار بنحویکه کلیه ی کارکنان ایمنی بیمار را وظیفه ی اصلی خود بدانند بیماران G2 O4 S2
19 کاهش و کنترل عفونت های بیمارستانی پزشکان، کارکنان،بیماران  G2 O1 S1
20 اجرای طرح زایمان ایمن و ترویج زایمان طبیعی (بیمارستان دوستدار مادر) بیماران G1 O9 S1-S2-S3
21 اجرای طرح شیردهی موفق نوزاد با شیر مادر(بیمارستان دوستدار کودک) بیماران  G1 O10 S1
22 اجرای اقدامات پیشگیرانه بمنظور مدیریت مناسب خطر در حوزه های مختلف بیمارستان پزشکان، کارکنان،بیماران، همراهان G1 O3 S1
23 رعایت کلیه موازین بهداشتی،درمانی و زیست محیطی پزشکان، کارکنان،بیماران،سازمان حفاظت از محیط زیست و جامعه G2 O5 S5
24 جذب نیروی انسانی توانمند و باتجربه و کافی بمنظور ارائه ی خدمات شایسته منطبق بر قانون کار کارکنان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی G1 O4 S1
25 احراز صلاحیت کادر تخصصی قبل از بکارگیری از دانشگاه علوم پزشکی مشهد کارکنان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد(نظام پزشکی و نظام پرستاری) G1 O4 S1
26 توانمند سازی  پرسنل با برگزاری کلاس ها/کنفرانس ها و دوره های آموزشی پزشکان، کارکنان G1 O3 S1
27 اجرای نظام پیشنهادات کارکنان طی دوره شش ماهه کارکنان G3 O3 S1
28 فعالیت در جهت ارتقا سلامت بیماران، کارکنان، جامعه بیماران، کارکنان، جامعه G2 O9 S1
29 حمایت مالی و درمانی از گروههای آسیب پذیر، کم بضاعت و در معرض خطر بیماران      
30 توسعه خدمات گردشگری سلامت پزشکان،گردشگران خارجی G5 O1 S1
31 اداره مرکز بر اساس منافع متقابل بیمارستان و انتظارات سهام داران سهام داران G4 O1 S1
32 کنترل مستمر هزینه ها سهام داران، اداره آب و برق و گاز G4 O1 S1
33 تعامل مناسب با سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی جهت ارائه مستندات درخواستی نظام پزشکی،پزشکی قانونی، بیماران G1 O2 S2